Kris Vervaet aan de slag als Directeur Publishing en Digitale Business Ontwikkeling bij de Persgroep Publishing en MEDIALAAN

0
74
@Medialaan

Kris Vervaet gaat vanaf begin september 2018 aan de slag als Directeur Publishing en Digitale Business Ontwikkeling in het nieuwe mediabedrijf dat ontstaat door de samensmelting van de Persgroep Publishing en MEDIALAAN. Hij wordt verantwoordelijk voor de business unit Publishing (Het Laatste Nieuws, HLN.be, Dag Allemaal, Humo, De Morgen, Story, …) en komt ook aan het hoofd te staan van de nieuwe digitale business divisie binnen het ééngemaakte bedrijf. Hij zal ook deel uitmaken van het executive team van dit nieuwe mediabedrijf. De 47-jarige Kris Vervaet is op dit moment Senior Vice President Business Customer Division bij EDF in Frankrijk.

Dirk Lodewyckx, CEO a.i.: “Kris heeft in zijn loopbaan heel wat ervaring opgedaan die erg van pas komt in ons toekomstverhaal. Hij bouwt al jaren aan een rechtstreekse relatie met klanten en gebruikers zowel in sales als marketing en dat onder zware druk van de concurrentie. Digitale initiatieven en ontwikkelingen zijn hem dus niet vreemd net als het begeleiden en creëren van teams die door een grote transformatie gaan. We verwelkomen Kris met veel plezier in ons team.”

Kris Vervaet: “Ik ben enorm gemotiveerd om de Persgroep Publishing en MEDIALAAN te vervoegen op een historisch moment in de geschiedenis van het bedrijf. Eén bedrijf maken van de Persgroep Publishing en van MEDIALAAN is een fantastische uitdaging, enig in Europa, en het is dan ook een eer om deel uit te maken van dit unieke project. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat het samenbrengen van de vele talenten uit deze twee sterke Vlaamse mediaspelers kan leiden tot een heel innoverend en boeiend verhaal voor al onze surfers, lezers, luisteraars en kijkers. Ik kijk er naar uit om zo snel mogelijk kennis te maken met het team.”

Kris Vervaet is burgerlijk ingenieur van opleiding en werkt sinds 3,5 jaar als Senior Vice President Business Customer Division bij EDF in Frankrijk. Ervoor werkte hij drie jaar bij EDF Luminus als Chief Commercial Officer. Voor EDF werkte hij 18 jaar bij Proximus, in zijn laatste functie als Vice President Marketing & Sales Channels.